Circular de 3 dies pel Parc d’Aigüestortes

• Desnivell: Dia 1: + 1000m / Dia 2: +900m -900m    /Dia 3: -1000
  • Dificultat: Dia1: Moderada/ Dia2: Difícil / Dia 3: Moderada
  • Tipus: Excursió d’alta muntanya
  • Recomanada: Per adults o nens acostumats a fer desnivell i llargues distàncies
Powered by Wikiloc

Aquesta és una de les rutes que ens ha agradat més de fer ja no només pel paissatge (que és espectacular) si no també per les llargues estones que tens durant el camí de poder conversar amb els nens i de conviure les primeres nits de refugi amb ells. Per ells tot es nou, la vida del refugi de muntanya, dormir amb altres persones, aixecar-se ben aviat, el menjar del refugi i sobretot el contacte constant amb la natura desconnectats de la resta del món sense 3G!! 😉

Aquesta ruta la vaig fer amb uns amics al mes de Juny i em va agradar tant que aquest estiu l’he volgut fer amb en Pol i en Ferran, ja que la Clàudia encara és massa petita sobretot per la ruta del segon dia.

Dia 1

Deixem el cotxe a Espot i seguim el camí marcat pel track. Es tracta d’uns 6 Km de pujada amb una pendent d’un 13%, que et porta a fer 1 km vertical. La primera part del camí es va pel mig d’un bosc frondós molts cops pels costat d’un petit riarol. Constantment es va pujant. Al cap d’uns 3 Km trobem ja la pista per on circulen els taxis que van des d’Espot fins al Refugi. És una pista en molt mal estat, molt pedregosa i en constant pendent. Seguint aquesta pista al cap d’uns 4 Km arribarem a l’emblemàtic refugi de Josep Maria Blanc, a 2350m d’altitud.

Aquest Refugi és dels ben equipats, tenint una capacitat per 60 persones i disposant de dutxes amb aigua calenta. La nostra recomanació és que si teniu intenció de quedar-vos a passar la nit feu la reserva, doncs al ser un dels refugis que formen part de Carros de Foc, es provable que segons l’època de l’any estigui molt ple.

El refugi està a la vorera de l’Estany Tort de Peguera la qual cosa fa que sigui un lloc idíl·lic per passar-hi les hores contemplant els diferents colors que ens ofereix el paisatge a les diferents hores del dia.

Dia 2

El segon dia de la ruta, començarem a caminar voltant l’Estany Tort de Peguera, per anar a buscar l’Estany Negre, passant per l’Estany de la Cabana. En aquests primers passos de la ruta podrem observar el refugi des de diferents vistes que conjuntament amb l’estany donen estampes brutals. Un cops divisem davant nostre l’Estany negre i a la nostra dreta l’Estany de la Coveta, començarem l’ascens al coll de Monestero. Aquesta ascensió és curta però requereix cert esforç doncs tot i que no hi ha gaires desnivell el desnivell es fa en molt pocs Km per tant la pendent és molt pronunciada.

img_6748 img_7364
 Vista del Refugi Josep Mª Blanc  En Pol senyala el Coll de Monastero

Durant l’ascensió, passarem per l’Estany de Riu i arribarem a dalt del coll a uns 2724m d’altitud. A dalt del coll, la sensació és molt bonica doncs per una part veus d’on vens i el que has pujat i per l’altre veus la baixada que et tocarà fer. Realment els primers metres de descens són complicats i amb certa perillositat, tot i que si es va poc a poc i amb compte es pot fer. En Pol i en Ferran (13 i 11 anys respectivament) ho van fer sense cap problema. Els primers 500m de descens es fan per una tartera amb moltes pedres despreses i per tant s’ha d’anar en compte de no relliscar.

img_6718 img_7365
Vista de l’Estany Negre En Ferran pujant al Coll de Monastero

Un cop passat aquest primer tram continuarem baixant pel mig de blocs de pedra, fins endinsar-nos de nou a un bosc d’alta muntanya senyal que ens estarem acostant al refugi de Ramón Mallafré, un petit refugi al costat de l’Estany de Sant Maurici. Aquí aprofitarem per menjar alguna cosa i agafar forces per la propera part de la jornada, que ens ha de portar fins al refugi d’Amitges.

img_7358 img_7377
Un moment de descans per observar el que ens envolta Primers metres de descens del coll de Monastero

Per mi aquesta zona, tot i ser molt vistosa per paisatge, l’Estany de Sant Maurici al peu dels Encantats és la que menys ens va agradar doncs és la de més fàcil accés per tothom i per tant hi trobarem molta gent. Un cop a l’Estany de Sant Maurici farem camí cap a l’Estany de la Ratera. Aquí tenim dues opcions, pujar per la pista, o pujar pel Salt de la Ratera (camí molt més bonic). De totes maneres com que hi havia molta gent nosaltres vàrem decidir pujar per la pista i deixar el camí del Salt de la Ratera per l’endemà quan baixéssim a Espot.

img_7434 img_7430
Estany de la Ratera Estany de la Ratera

Un cop a l’Estany de la Ratera continuem per la pista fins arribar a un trencant on ens indica Refugi d’Amitges per pista o cap al Refugi d’Amitges pel Coll de Ratera. Nosaltres vàrem agafar aquesta segona opció, on el paisatge és molt més bonic (també el desnivell), ja que abans de trobar el trencant cap al Refugi passes per l’Estany de les Obages de la Retera, estany molt bonic i poc visitat.

Després d’uns Km de pujada arribem finalment al Refugi d’Amitges a 2380m. Es tracta d’un refugi molt gran per capacitat per 72 persones situat al costat de l’Estany Gran d’Amitges, vigilat per les Agulles d’Amitges. Quan hi vàrem estar pel més de Juny, era la setmana de la “navegació” segons els vigilants del refugi, l’única setmana de l’any on poden “navegar” sobre un immens tros de gel pel mig de l’Estany.

Setmana de la “Navegació” a l’Estany d’Amitges

Dia 3

La ruta d’aquest dia és la més fàcil ja que a més de ser pocs Km son tots de baixada. En aquest cas vàrem sortir ben aviat del refugi d’Amitges direcció Sant Maurici, per la pista. Un cop arribats a l’Estany de la Ratera, vàrem agafar el trencant que porta dins el Salt de Ratera, una salt impressionant on es pot gaudir de la força de l’aigua. Seguint el mateix camí, vàrem arribar a Sant Maurici, aquest cop al ser tant aviat no vàrem trobar a ningú i  vàrem poder gaudir de les vistes i de l’ambient de calma que es pot respirar. A partir d’aquí vàrem seguir el camí que ja ens portaria a Espot; és tracta d’un camí que va paral·lel a la pista que va d’Espot a l’aparcament d’entrada al parc, En menys de dos hores vàrem arribar a Espot, a punt per fer un bon esmorzar i comentar totes les vivències viscudes aquests dies.

Estany de Sant Maurici

2016-11-08T16:41:09+00:00novembre 8th, 2016|Categories: Pallars Sobirà, Rutes|0 Comentaris

Deixeu un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.