Estany d’Aixeus – Mirador Inferior de la Pica d’Estats

• Km: 5,26 Km
  • Durada Aproximada: 3 h aprox.
  • Desnivell: 539m positius
  • Dificultat: Moderada
  • Tipus: Excursió d’alta muntanya
  • Recomanada: Per adults o nens acostumats a fer desnivell
Powered by Wikiloc

Ruta de pocs km però amb força desnivell que requereix un cert esforç

Es tracta d’una ruta curta però molt bonica ja que l’Estany d’Aixeus és una estany molt salvatge d’un color blau espectacular. Per arribar-hi des de Llavorsí, prenem la carretera que va a la Ribera de Cardós i Alins. Passem de llarg l’encreuament de la Ribera, seguim cap a Alins, el passem i arribem al final de la ctra. que és Àreu. El creuem i continuem per la pista de la Vallferrera (recomanat fer-ho amb 4×4), acompanyant la Noguera de Vallferrera, que queda a la nostra dreta. Aprox. Als 15 minuts deixarem a la nostra esquerra el Pla de la Farga, 15min després, també a la nostra esquerra, quedarà el Pla de la Selva i en 15min més arribarem a l’aparcament d’Aixeus, creuant el rierol

Un cop arribats al tercer aparcament surt un corriol molt ben indicat cap a l’Estany. Aquest corriol al principi segueix un petit riarol i després ja s’endinsa a una tartera que haurem d’atrevessar per arribar a l’estany.  Nosaltres amb la Clàudia vàrem tardar al voltant d’un hora per arribar a dalt i poder disfrutar de les vistes de l’Estany.

La baixada la vàrem fer pel mateix camí i just molt a prop d’on teníem el cotxe surt un altre camí que et porta al mirador inferior de la Pica d’Estats. Uns 200m de desnivell que valen la pena per poder observar unes vistes privilagiades de la vall i de la Pica.

En definitiva una ruta curta, que requereix un cert esforç però que es veu recompensat per les grans vistes tants de l’Estany com de la Vall Ferrera vigiliada per la Pica d’Estats.

2016-10-28T20:39:55+00:00 setembre 4th, 2016|Categories: Pallars Sobirà, Rutes|0 Comentaris

Deixeu un comentari

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.