Ruta Beuda – Mare de Deu del Mont – Beuda

• Tipus: Excursió de muntanya
  • Recomanada: Per adults o nens acostumats a fer desnivell
Powered by Wikiloc

Ruta de pocs km però amb força desnivell que requereix un cert esforç.

Deixarem el cotxe passat Beuda (coordenades 42º14’23,3”N 2º42’53,8”E) i començarem a caminar per una pista ampla durant uns 200m on trobarem el començament de 2 camins estrets. Per seguir aquesta ruta la pujada la vàrem fer pel camí de la dreta, el senyalitzat amb marques blanques i grogues que ja no deixarem. És tracta d’un camí estrat per mig de bosc, força pedregós amb una pendent sostinguda que fa que les cames se n’adonin que s’està pujant. Ben aviat anem agafant alçada i podrem gaudir de les vistes. Aquest camí anirà a desembocar a la carretera que puja a la Mare de Deu drl Mont. Seguirem aquesta carretera durant 1 Km aproximadament fins arribar al pla de Sous on trobem  Sant Llorenç de Sous, badia benedictina que està en ruïnes molt interessant de ser visitada. Continuant 50 metres més per la carretera, veurem un petit corriolet que s’enfila cap a munt encara marcat amb senyals blanques i grogues. El seguirem fins arribar un altre cop a la carretera que porta al Santuari. Just a la primera corba veurem les senyals blanques i grogues que ens indiquen de nou el camí que ens portarà directament per mig de bosc fins al santuari de la Mare de Deu del Mont. Un cop al Santuari us recomanem que hi gaudiu de les diferents vistes que ofereix aquest emplaçament tant privilagiat. Es pot veure tota la serralada del Montgrí, el golf de Roses, tot el Pla de l’Estany amb el seu Estany i tota la part de la Garrotxa. Una vista gairebé 360º d’aquesta contrada.

Un cop haguem disfrutat amb aquestes vistes desferem el camí fins a Sant Llorenç de Sous. Tot just travessem la carretera comença un corriolet marcat amb senyals vermelles. Aquest corriolet en el seu començament te una forta pendent molt pedregosa que fa que haguem d’anar amb molt de compte. Si seguiu el track veureu que hi ha un moment que abandonem les senyals vermelles i seguim un petit camí molt boscós i molt salvatge que ens agrada molt i que un parell de Km després torna a empalmar amb el camí senyalitzat en vermell. Podeu escollir el camí a seguir!. Ja només ens caldrà acabar els últims metres per arribar a la primera pista ampla que ens tornarà al cotxe.

2016-10-28T20:39:55+00:00agost 18th, 2016|Categories: Garrotxa, Rutes|0 Comentaris

Deixeu un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.