Salt del Sallent (pel camí dels Matxos)

• Km: 7,00 Km

• Durada Aproximada: 2,5 h

• Desnivell: 420m positius

• Dificultat: Moderada

• Tipus: Excursió de muntanya

• Recomanada: Per adults o nens acostumats a fer cert desnivell

Powered by Wikiloc

Ruta de pocs km, però amb cert desnivell que ens endinsa a la Garrotxa més salvatge.

Ens arribarem amb cotxe fins a Sant Privat de’n Bas, on just a la seva entrada trobem un desviament que ens indica per anar a una zona de pícnic anomenada els Pins. Deixarem el cotxe en aquesta zona i seguirem la pista a peu seguint el track. Al cap de pocs metres agafarem ja el trencant que ens indica el Camí dels Matxos que te una pendent sostinguda durant uns 2,5 Km, tram on farem els 420m de desnivell positius. Aquest camí transcorre pel mig del bosc on aquesta tardor s’hi podia contemplar tots els tipus de grocs, ocres i taronges que us pugueu arribar a imaginar. Aquest camí va creuant diferents torrents que només porten aigua en èpoques de molt pluja tal com el Torrent de les Olletes, el Torrent dels Xerrics  o el Torrent del Ginebrar. Un cop transcorregut aquests 2,5 Km de pujada arribem a una pista que ens portarà directament al Salt. El Salt del Sallent el podrem contemplar des d’un mirador, amb cert perill doncs no hi ha cap protecció, on es pot contemplar tota la paret i la caiguda lliure que ha de fer l’aigua. La gent del lloc, ens comenta que molt poques vegades baixa aigua i que si es vol veure baixar aigua s’ha d’anar-hi després de dies de intensa pluja on l’espectacle és total.

Vistes del Salt des del Mirador

Un cop ens haguem meravellat amb les vistes, continuem amb el camí del track que ens portarà justa a la part superior del salt, on les vistes de la vall son espectaculars. Travessarem el Sallent i seguint el camí marcat baixarem per una forta pendent, on molts cops trobarem ajudes de cordes i anelles per on agafar-nos. A mitja baixada trobarem un trencant que ens portarà fins un altre mirador del Salt, aquest cop des de baix del Salt on veurem tota l’alçada que te.

Després de pocs Km tornarem a arribar a la zona on hem deixat el cotxe.

No es mala idea fer la ruta a l’inrevés de la com vàrem fer nosaltres, ja que des de molt aviat anirem observant el Salt i segurament el camí és més fàcil fer-lo de pujada que de baixada.

2016-12-05T11:23:11+00:00 desembre 5th, 2016|Categories: Garrotxa, Rutes|0 Comentaris

Deixeu un comentari

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.