Vistes de l’Estany

• Tipus: Excursió familiar molt fàcil

• Recomanada: Per adults o nens, no te cap complicació

Powered by Wikiloc

Es ben bé que no valorem el que tenim. Fem km per anar a pujar un cim, per anar a  visitar un poble, quan el que tenim al sortir de casa és una cosa espectacular. Es per això que aquesta entrada la dedicaré a l’Estany de Banyoles, l’estany natural més gran de Catalunya que  tinc la sort de veure’l cada dia, de poder fer esport al seu voltant i de gaudir de les seves impressionants vistes.

L’origen de l’estany es deu a les filtracions del riu Fluvià a través del material calcari de la zona que amb el pas del temps ha anat creant una xarxa per on drena tota aquesta aigua.

Aquesta ruta permet veure’l des de diferents perspectives i des de petits cims que hi ha al seu voltant. La ruta comença a la Vila Olímpica de Banyoles que es va construir per les Olimpíades del Barcelona 92 i més concretament des del Parc de la Draga. Des d’aquest parc seguint el track anirem direcció el Puig de Sant Martirià on hi trobem les ruïnes del que havia estat el Convent Vell i des d’on podrem gaudir de la primera vista.

Baixarem del Puig de Sant Martirià per Lio per anar a agafar el carril bici que rodeja l’estany. Després d’uns 800m ens desviarem per pujar el Puig de Can Morgat i arribar a aquesta zona on travessarem la riera i a la nostra esquerra quedarà l’estany de Can Morgat, una zona humida molt interessant per observar diferents especies d’ocells sobretot en èpoques de migració.

Continuarem seguint el track per pujar a Puig Clara, un cim que ens ofereix una vista 360 de la zona. Des d’aquí podem tornar a gaudir d’unes fantàstiques vistes de l’Estany i en dies clars es pot veure tota la Zona del Castell de Montgri, illes Medes etc…

Baixarem de Puig Clara per anar a buscar de nou el Carril bici a la zona de l’església de Porqueres. Finalment tornarem al Parc de la Draga pel costat de l’estany.

2017-03-29T14:01:56+00:00 març 13th, 2017|Categories: Pla de l'Estany, Rutes|0 Comentaris

Deixeu un comentari

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.